Benn és kinn
(Pesti Vigadó Galéria, VI. emeleti kiállítóterem. A kiállítás megtekinthető október 6-ig.)
Az Európai Iskola elvonatkoztatott szimbolizmusát folytatva, ahol a metafizikai szorongás egyszer expresszív erejű, máskor lírai melankólia hatja át. Farkas Istvántól Mersits Piroskáig kitapintható egy egzisztencialista hangzás. Közép- és Kelet-Európában a létezés metafizikai problémáira reagáló ironikus, majd abszurd átmenetekből már a két világháború között kifejlődve a keserű groteszk kifejezési formában szinte világlátássá és heterogén stílusokban regionális sajátossággá vált. Katasztrofizmus, apokaliptikus prófécia és disztópia mellett Simsay Ildikó újabb hangzással, változatos festészeti megformálással ezt a hagyományt folytatta, újabb életérzésnek adott formát. A látszólagos „vidám barakk” nyomasztó légköre ötvöződött a nyomasztó emlékekkel. Irodalmi feldolgozottságához képest a képzőművészeti groteszk szinte a perifériára került, mivel az avantgárd mozgalmak kollaboratív felfogása ellenében valóban autonóm, magányos megnyilvánulások nem illettek az általánosító kánonrendszerbe.
A frászkarika és a neotaoizmus
(feLugossy László Frászkarika című kiállítása a Godot Galériában 2019. június 15-ig látható.)
Dobozok telve az üresség szépségével
(Szikora Tamás Eltűnő dobozok című emlékkiállítása a Godot Galériában. Megtekinthető november 14-ig.)
A szabálytalanság szépsége
(Az Arte Irregolare című kiállítás a Tárt Kapu Galériában november 20-ig tekinthető meg.)
„máshol szerettem volna lenni”
(Bálint Endre A nyolcadik templom című kiállítása a Magyar Nemzeti Galériában)
Hétköznapi Géniuszok
(Alternatív világok, Tárt Kapu Galéria [1092, Budapest, Hőgyes Endre u. 2.], megtekinthető április 14-ig)