Hogyan lehet maradni
(TÁP Színház–Trafó–Füge–Fekete Ádám: Csoportkép oroszlán nélkül [természetes fényben], Trafó)
Mi történt Nóra gyerekeivel
(Pass Andrea: Napraforgó, Pesti Est–Füge–Jurányi Inkubátorház, február 11.)
Vezérünk, Árpi bácsi
(Benkó Bence–Fábián Péter: Röpülj, lelkem, k2 Színház–Szkéné, január 5.)
Jób, a gyermekszakápoló
(A harag napja – Egy balga szív dala, Trafó, december 1. és december 2.)
Bugyifejű nagyúr
(W. A. Mozart–Lorenzo Da Ponte & Paizs Miklós: Don Giovanni – ujjbábopera, Hátsó Kapu, november 15.)
A metaforikus zsidó a kortárs színházban
Bár a „zsidó” fogalmát egységesen definiálni zavarba ejtő feladat volna, ha mégis megpróbálunk beszélni a magyar színházban felbukkanó ábrázolásairól, talán először a Hegedűs a háztetőn Tevjéje jut eszünkbe; a mémmé lett tejesember, aki egyébként New York-i hanuka-karácsonyi üdvözlőkártyák hátulján gyakran osztja meg háztetejét a Mikulással – derül ki ez, ha máshonnan nem, a Columbia professzora, Alisa Solomon a musical jelentőségét bemutató nagyszerű könyvéből (Alisa Solomon: A Cultural History of Fiddler on the Roof, Picador, 2013.).
Ex libris
Murakami Haruki: Miről beszélek, amikor futásról beszélek?
Bíró Yvette: Futó
Sopotnik Zoltán: Futóalbum
Christopher McDougall: Futni születtünk
Budiban főzni
Polcz Alaine: Álomnapló (1961–2007). Jelenkor Kiadó, Pécs, 2012. 165 oldal,2500 Ft