Herczog Noémi

(Christopher Marlowe: II. Edward, BMC)

Ha nem érzek is együtt Edwarddal, legalább történt egy újabb színpadi kísérlet összetett, ellentmondásos melegportré felrajzolására. Egy meleg emberére, akinek személyiségjellemzése nem merül ki szexuális irányultságában

Tovább

(Lee Hall–Elton John: Billy Elliot, Opera)

Szirtes Tamás rendezésében azonban – az előadás legszomorúbb tanulságaként – a musicalben eredetileg oly hangsúlyos transzvesztita-vonal tökéletesen értelmezhetetlenné válik. A magyar Operában a Fejezd ki magad! című szám alatt a gyerekszínészek női göncök helyett óriás csokornyakkendős bohócruhákba öltöznek. Szomorú, hogy a rendező éppen egy ifjúsági, érezhetően nevelni hivatott előadás esetében nem meri bevállalni a transz-tematikát.

 

 

Tovább

(Eörsi István: Emlékezés a régi szép időkre, Örkény Színház)

Tovább

(Gyökössy Zsolt: A második teríték, Újszínház)

Tovább

(Guelmino Sándor: Szerelem. Csiky Gergely Színház, Kaposvár – Vidéki Színházak Fesztiválja, Thália)

Tovább

(A Magyar Kétfarkú Kutya Pártról)

Tovább

(Szálinger Balázs: Köztársaság, Zsámbék)

Tovább

(Fehér Balázs Benő Emilia Galottija, Kamra)

Tovább

(Gogol: Egy őrült naplója, Orlai Produkció, Szeged, THEALTER – 2016 szeptemberétől Jurányi Ház)

Tovább

(Hajdu Szabolcs: Ernelláék Farkaséknál, Maladype Bázis)

Tovább

(Kovács D. Dániel Ahogy tetszikje, Kamra)

Tovább

(Koltay Gábor: Itt élned, halnod kell, Hősök tere)

Tovább

Tovább

(Schilling Árpád–Zabezsinszkij Éva: Eiswind/Hideg szelek, Akademietheater, Bécs)

Tovább

 (Kelemen Kristóf: Miközben ezt a címet olvassák, mi magukról beszélünk, Trafóklub)

Tovább

(Thomas Ostermeier Sirálya és Urbán András Hazafiakja a Nemzeti Színház MITEM fesztiválján)

Tovább

(Mundruczó Kornél/Proton Színház: Látszatélet, Trafó)

Tovább

(Bodó Viktor: Ivanov, Volkstheater, Bécs, március 30.)

Tovább

(Szép Ernő: Emberszag, Vádli Társulás–Füge Produkció–Szkéné Színház)

Tovább

(Pintér Béla: A bajnok, Katona József Színház, március 18. és 19.)

Tovább
Élet és Irodalom 2024