A balerino
(Lee Hall–Elton John: Billy Elliot, Opera)
Szirtes Tamás rendezésében azonban – az előadás legszomorúbb tanulságaként – a musicalben eredetileg oly hangsúlyos transzvesztita-vonal tökéletesen értelmezhetetlenné válik. A magyar Operában a Fejezd ki magad! című szám alatt a gyerekszínészek női göncök helyett óriás csokornyakkendős bohócruhákba öltöznek. Szomorú, hogy a rendező éppen egy ifjúsági, érezhetően nevelni hivatott előadás esetében nem meri bevállalni a transz-tematikát.
Múlt századi Bridget Jones
(Guelmino Sándor: Szerelem. Csiky Gergely Színház, Kaposvár – Vidéki Színházak Fesztiválja, Thália)
Vau
(Gogol: Egy őrült naplója, Orlai Produkció, Szeged, THEALTER – 2016 szeptemberétől Jurányi Ház)
Mit ért belőle az idegen?
(Thomas Ostermeier Sirálya és Urbán András Hazafiakja a Nemzeti Színház MITEM fesztiválján)
Hogyan lehet maradni
(TÁP Színház–Trafó–Füge–Fekete Ádám: Csoportkép oroszlán nélkül [természetes fényben], Trafó)