Sinkó István

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

(A Magyar Festők Társaságának Utazás című kiállítása az Eötvös 10-ben október 28-ig látható.)

A tárlat szerencsésen elkerülte a tematikus kiállítások mindenkori gyermekbetegségét, hogy a témát szem előtt tartva bárki bármilyen – régebbi, sokszor kiállított – munkáját adja be. Itt valóban igényes munkák kerültek a falakra. Ez nyilván a tárlatot szervező, rendező Kováts Albert festőművész érdeme is.

Tovább

(Gál András kiállítása a B32 Galéria és Kultúrtérben szeptember 7-ig látható.)

Tovább

(Gábor Áron munkái a Faur Zsófi Galériában szeptember 28-ig láthatóak.)

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

(Waliczky Tamás munkái a Molnár Anni Galériában október 6-ig láthatóak; július–augusztusban nyári szünet)

Ezek a gépek, optikai eszközök látszólag kamerák, fotóapparátok, optikák, ám valójában a fény leképezésének újfajta eszközei lehetnek. Waliczky nem optikus, nem technikus, nem amatőr fényképezőgép-restaurátor, Waliczky művész, akinek a fényről, az optikailag leképezhető és az általa kitalált gépeken keresztül rögzített látványról vannak víziói.

Tovább

Tovább

(Performatív portrék, Rugógyár Galéria, 2018. szept. 7-ig)

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

A szerkezet, a konstrukció a rációt és nem az érzelmeket hivatott szolgálni. Egy konstruktivista kép aligha vált ki meghatottságot vagy dühöt. Ám Matzon Ákos – aki mérnökből vált képzőművésszé – alkotói életműve során épp e tételt cáfolja. Munkái, különböző szerkesztett világok, elmozdulások, tükröződések (valós és mesterséges tükrök), síkplasztikái és reliefjei bizony emocionálisan is megérintik a nézőt.

Visszafogott színvilág, a struktúrák finom elmozdulásai, a szabályostól a szabálytalanig való kikacsintások adják munkáinak „több mint józan” gondolatiságát.

Az Ómega felé elnevezésű új sorozata a nagy vallásfilozófus, Teilhard de Chardin gondolatainak képbe, térbe fogalmazása.

Matzon az elbillenő sugárnyalábokat – ha megfordítjuk az értelmezést, az égből aláhulló fénypászmákat – az emelkedés, a törekvés szimbólumaiként használja. A fegyelmezett vonalak már nemcsak a szabályos képformátumban, hanem formázott vásznon – faalapon – jelennek meg.

De Matzon játékosságát korábbi műveiben is tetten érhetjük. Építőkockák, gyerekjátékok épültek be a képtérbe, színesítve, vidámítva a műegységet.

Matzon alkotói filozófiája a rend és a renden felüli humánum összesimítása. Ezt bizonyítja életműve minden darabjával.

Tovább

(Szurcsik József munkái a Godot Galériában június 3-ig tekinthetők meg.)

Tovább

Tovább
Élet és Irodalom 2022