Miért az A Love Supreme?
(John Coltrane: A Love Supreme – The Complete Masters, Impulse!, 1965–2015)
És végül
(Béla Fleck & Abigail Washburn, november 8.; Tigran Hamasyan Trio, november 30.; António Zambujo, december 10. – Művészetek Palotája)
Két korszakos
(Jazzaj koncertsorozat: Dukay Barnabás és Grencsó István duója – Auróra, november 18.; Antonio Sanchez Migration – Trafó, november 21.)
Svájciak a végeken
(Vein fet. Greg Osby, október 30., Irène Schweizer és Pierre Favre, október 31. – Opus Jazz Club)
A WOMEX Budapesten
A Yucatánra készültünk lebuszozni, 1500 km állt előttünk, ami némi zenei munícióval kibírható. A lemezboltban rögtön a kezembe nyomták a Buena Vista Social Club és Rubén González lemezét, mutatták a plakátot, film is készült a zenészekről, majd a bemutatóval egy időben jelenik meg a trubadúr Ibrahim Ferrer lemeze – mondták –, és ez valami olyan, ami még nem volt. A világzene akkor már rég ismert fogalom volt, sőt, a World Music Expo (WOMEX) fél évtizedes márkaként évről évre erősödve, rendre összeterelte a piaccá szervezett világzenei szakmát, mégis, valami itt kezdődött el. A producer és a lemezen gitárosként közreműködő Ry Cooder a filmrendező Wim Wenders segítségével történetet rakott a BVSC mögé, a világhírnevet idősen megtapasztaló zenészek történetét.
Slam jazz
(David Murray Infinity Quartet feat. Saul Williams – Café Budapest, A38, október 10.)
A modern klasszikus
(Joshua Redman Trio – Budapest Jazz Club, második koncert, szeptember 15.)
Gömb és tévedés
(Hevhetia Fesztivál: Sphere (PL) / Nocz & Iva Bittová (N/CZ), BMC, szeptember 2.)
Valami a levegőben
(Avishai Cohen Trio: From Darkness – Razdaz Recordz, 2014; Avishai Cohen’s Triveni: Dark Nights – Anzic Records, 2015)
Az ismeretlen cimbalom
(Balogh Kálmán–Lukács Miklós Cimbalomduó: Összehangolva, FolkEurópa, 2015)