Farkas Arnold Levente

(Pócsmegyer, tizenkilenc március huszonhárom, szombat.) A valóság olyan, mint Pócsmegyer. Eredetileg írni akartam valami tréfásat, de ez nem fog sikerülni, azt hiszem, a valóság miatt. Ha azt mondom, Pócsmegyer, a településre gondolok, ahol Tamás él.

Pócsmegyeren laksz, kérdezem, de te azt mondod, nem, Surányban, éppen erről beszélek. Elveszi a gyönge faágat az autó elől, megöli gyermekét, nincs értelme a szomorúságnak.

Pócsmegyer egy település a Szentendrei-szigeten, ott él Tamás, Pócsmegyer, a település, két településrészből áll, Pócsmegyerből és Surányból, Pócsmegyer része tehát Pócsmegyer.

Az isten a kilencedik napon teremtette a csavargókat. Nincs értelme a szomorúságnak.

Tovább

Pócsmegyer, tizennyolc április tizenhét, kedd.

A szeretet türelmes, írja Pál apostol az első korintusi levélben. Időbe telt, míg rájöttem, hogy a bibliai Korintus azonos a történelmi Korinthosszal. Megszomorul bennem a szeretet, unalommá válik a türelem. Főzök egy kávét.

A semmi a legnagyobb kísértés. Megölelem a gyermekemet, mert szeretem. A szeretet türelmes, tehát türelmesen várom, míg a gyermek hibái erénnyé változnak. A gyermek mosolya nem lehet egyenértékű a semmivel.

Valahányszor türelmetlen vagyok, csorbát szenved bennem a szeretet. A szenvedés oka a hiány.

Tovább

Szigetmonostor, tizenhét szeptember huszonhat, kedd. A valóság olyan, mint a kamaszok. Idegesítő. Platón pedig azt mondja, hogy a kamaszok a legjobb filozófusok.

Pauszaniasz A kétféle valóságról című könyvében azt állítja, hogy kétféle valóság létezik. Az egyiket valóságos valóságnak, a másikat elképzelt vagy képzeletbeli valóságnak nevezi. Könyve végén azonban maga Pauszaniasz is belátja, hogy van egy harmadik valóság is. Ezt nevezi csalóka valóságnak vagy látszatnak.

A valóság csalfa, mondja a dán herceg a színpadon. Atyja szellemére gondol, aki nincs jelen

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább
Élet és Irodalom 2019