Mi történt velünk?
Elkezdődött a fülkeforradalom által életre hívott államkonzervatív rendszer tizedik tanéve. Az elsőt még az előző rendszer tehetetlenségi ereje hajtotta, a következő négy tanév már az oktatási rendszer mindenre kiterjedő gyökeres átalakításával együtt járó felfordulás jegyében telt. Az ezt követő tanév a rendszerrel szembeni ellenállás éve volt, azóta pedig csak az új rendszer bejáratása, apró, a rendszer lényeges tulajdonságait nem érintő korrekciók zajlanak. Mivel elvállaltam, hogy írok valamit a most induló tanévről, leültem a laptop elé, megnyitottam egy üres word fájlt és – nem jutott eszembe semmi.
Pedagógustiltakozás: romok a romokon
Regnálásának fél évtizede alatt a jelenlegi magyar kormányzat az euroatlanti civilizáció modernkori történelmében példátlan teljesítményt produkált: romhalmazzá változtatott egy jól-rosszul, de stabilan működő, a fejlett világ átlagos eredményeit produkáló – és ami még fontosabb –, fejlődőképes közoktatási rendszert. A romhalmaz tetején pedig felnőttek marakodnak a gyermekek tanulásához alig kapcsolódó dolgok miatt.