Králl Csaba

(Grecsó Zoltán–Simkó Beatrix: #Orfeusz #Eurüdiké, Vígszínház, Házi Színpad; Simkó Beatrix: Kerengő, KET, Bethlen Téri Színház)

Grecsó és Simkó, ha máshonnan nem is, a Duda Éva Társulatnál eltöltött évekből már jól ismerheti egymást, de hogy első közös munkájukhoz mi szolgáltatta az apropót, milyen gondolkodásbeli együttállás, legfeljebb találgatni lehet, vagy még inkább: az előadásból kéne kiderülnie. Kettejük olvasatában Orfeusz és Eurüdiké csupán egy hivatkozás, egy hashtag az eredeti mitológiai alakokhoz és történetükhöz képest.

Tovább

(Meg Stuart/Damaged Goods: Violet – Trafó)

Meg Stuart, a konceptualista amerikai, aki már több mint két évtizede Belgiumban, illetve Németországban él és alkot, és aki a kilencvenes évektől Jerôme Bel, Xavier Le Roy és mások társaságában alapjaiban forgatta föl a táncról való gondolkodást, megkérdőjelezve többek között a tánc esztétikai és technikai alapú mindenhatóságát, 25 éves pályafutása során először járt Magyarországon, és a jelekből ítélve egyhamar nem is fog, ha a jó félházas estekre és a szakmai értetlenkedésre gondolok. Pedig ma Meg Stuart, a világ egyik legtöbbet hivatkozott és elemzett kortárs koreográfusa, és az általa képviselt friss gondolkodás és új távlatok, úgy kellenének a meglehetősen önelégült hazai táncszakmának, mint szomjúhozónak a friss forrásvíz.  

 

Tovább

(Artman-nap, Trafó, november 20.)

Kicsit egybe van a gyomrom, amikor a Láthatatlan kapcsolat című workshop kezdetén leveszem a cipőm és a táncszőnyegre lépek, mert nem erre készültem. De már a bevezető alatt, amikor körben ülve a nevünket mondjuk, és egyszerűen csak megérintjük a mellettünk levőt, oldódik a feszültség. Ez az első lépés, kinyúlni az ismeretlenbe – egy ismeretlen ember felé. És később sincs para, a légkör szabad és oldott, a foglalkozás során fokozatosan és jó ritmusban vezetnek be minket a mozgás rejtelmeibe, úgy, hogy szinte már csak akkor ocsúdunk föl, amikor a legközepén vagyunk. 

Tovább

(Szegedi Kortárs Balett: eARTh – Fesztivál Színház, CAFe Budapest, október 10.)

Tovább

(Lander Patrick & Jonas Lopes: Arrastão, Kibbutz Contemporary Dance Company: Croissant on the Grill – Sziget Fesztivál 2016)

Tovább

(Az Exquisite Corps és a 52portraits.co.uk honlap táncvideóiról)

Tovább

(Rózsavölgyi Zsuzsa: Medúza – Trafó)

Tovább

(7. Nemzetközi Monotánc Fesztivál: K‑Arcok – Bethlen Téri Színház, május 11.)

Tovább

(Duda Éva Társulat / Movein Mission: Dupla est – Mesh, Breathe!, Trafó, április 1.)

Tovább

(Arccal a halnak – Az Artus új generációs programja, Artus Stúdió, március 4.)

Tovább

(Molnár Csaba–Marcio Canabarro: Tropical Escape / SÍN Kulturális Központ, február 14.)

Tovább

(Réti Anna–Ricardo Machado: Point of You – Trafó, január 7.)

Tovább

(Timothy and the Things: Anyádék rajtam keresnek – MU Színház, december 4.)

Tovább

(Antony Hamilton Projects: Black Project 1, MEETING – Trafó, október 29.)

Tovább

(Artus: Cseppkánon – Fesztivál Színház, Café Budapest 2015)

Tovább

(Dömötör Judit: Szuterén, Nagy Csilla–Vavra Júlia: Öböl – L1danceFest, MU Színház)

Tovább

(DOT504 Dance Company: Collective Loss of Memory / Sziget Fesztivál 2015)

Tovább

(Budapest Tánciskola: Csend / Silence – Hommage à John Cage, Trafó)

Tovább

(Bozsik Yvette Társulat: Antigoné – Fesztivál Színház; Badora Társulat: Üvegbura – MOM Kulturális Központ)

Tovább

(Tünet Együttes: Az éjszaka csodái – Trafó, április 16.)

Tovább
Élet és Irodalom 2022