PÉTERI LÓRÁNT

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Az ördöggel való cimborálásban a németek hagyományosan erősek, mondhatni, e téren nem szorulnak behozatalra. Joggal nevezhetjük tehát figyelemre méltónak, hogy a legújabb müncheni Lucifer-projekt három döntő mozza­natában is tetten érhető a magyar import. A Bajor Állami Opera az 1944-ben Székelyudvarhelyen született és a budapesti Zeneakadémián tanult Eötvös Pétertől rendelt új zenés színpadi művet. A nyugati típusú zeneélet teljes gló­buszán fürgén és sikerrel mozgó Eötvös esetében ez persze nem új helyzet. Az opera műfajánál maradva, ősbemutatóira Lyonban (Three Sisters/Tri szjosztri, 1998; Lady Sarashina, 2008), Aix-en-Provence-ban (Le Balcon, 2002), Párizsban (Angels in America, 2004), Glyn­de­bourne-ben (Love and other Demons, 2008), illetve Kölben és Budapesten (Radames első és második változat, 1976/1997) került sor.
Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább
Élet és Irodalom 2024