Hollywood aranykora
(Café Society. Amerikai film. Forgatókönyvíró–rendező: Woody Allen)
Woody Allen filmje most is lélekvidító szórakozás. Csaknem félszáz műve között akad jobb és rosszabb, érdesebb és finomabb, közhelyesebb és bölcsebb, ám élvezet nézni mindegyiket, legföljebb a gyöngébbet, amilyen ez is, hamar elfelejtjük, míg az érdemesebb velünk marad. Allen nemcsak remek komédiás, hanem, csöppet sem mellékesen, profi rendező, aki saját világot teremt, amelyet mulatságos-markáns figurák sokaságával népesít be.
A sötétség mélyén
(A martfűi rém. Magyar film. Író-rendező: Sopsits Árpád)
Sopsits példásan él a thriller és a horror eszközeivel is. Ritka profizmussal teremti meg a feszültséget, jó tempóban váltogatva a surprise és a suspense fogásait. Ha csak ennyi érdeme volna, máris lelkesen üdvözölhetnénk azt a műfaji filmet, amelyet annyira hiányolnak mindazok, akiknek hiányzik, s akik gyönge pótlékokkal kénytelenek beérni. Ám Sopsits munkája több ennél, s igazából ebben rejlik az ereje. Nem a sztorijában, hanem a világában.
Az angol gyep
(Jutalomjáték. Magyar–angol film. Rendező: Edelényi János)
A Jutalomjáték sémákból építkezik, bejárt utakon jár, történetében csaknem minden kiszámítható, az ilyesmit nem szoktuk szeretni, ám ezúttal fölöttébb megnyugtató az ismerős ösvényeken barangolni, van ennek is varázsa, még ha ritkán is részesülünk benne.
Mit Miskolc adhatott...
(13. Jameson Cinefest Nemzetközi Filmfesztivál, Miskolc, szeptember 9–18.)
Az Európa bárka
(Frankofónia. Francia–német film. Forgatókönyvíró–rendező: Alekszandr Szokurov)
Modellek
(A modell. Dán film. Rendező: Mads Matthiesen. Neon Démon. Francia–amerikai–dán film. Rendező: Nicolas Winding Refn)
Szerelem pestis idején
(Csodálatos Boccaccio. Olasz–francia film. Rendező Paolo és Vittorio Taviani)