Médiaajánlat

IRODALMI ÉS POLITIKAI HETILAP

1089 Budapest, Rezső tér 15. Tel.: 210-51-49, 210-51-59 Fax: 303-92-41

http://www.es.hu,

          E-mail: [email protected] vagy [email protected]


 

Az Élet és Irodalomról általában

 

Az Élet és Irodalom ma Magyarországon gyakorlatilag az egyetlen irodalmi-közéleti hetilap, és ezáltal jelentős értékek hordozója. Az olvasó egyszerre talál benne színvonalas irodalmat, műkritikát, könyvbírálatot, élvonalbeli szerzőktől származó publicisztikát, tényfeltáró, oknyomozó riportokat, interjúkat és olyan, gazdasággal kapcsolatos írásokat, amelyek témájukkal, hangvételükkel és szerzőgárdájukkal egyaránt eltérnek a más lapokban megjelenő elemzésektől.

A magyar grafika élvonalába tartozó alkotók jó része is csak lapunkon keresztül juthat el egy viszonylag széles publikumhoz, évente mintegy ezer grafikát közlünk, s ezzel az ÉS az ország egyik legnagyobb „galériája”.

Lapunkban anélkül szólalhat meg az autonóm gondolkodású értelmiség, hogy különféle politikai és gazdasági érdekeket kellene szem előtt tartania. Ez mindenekelőtt annak köszönhető, hogy az újság kiadói jogának tulajdonosa maga a szerkesztőség.

 

A lap felépítése

 

Az ÉS – mint az fejlécén is olvasható – irodalmi és politikai hetilap. Első részében (11 oldalon) közéleti témák jelennek meg publicisztika, riport, interjú, esszé vagy glossza formájában, szerkesztői és szerzői között öt Pulitzer-díjas újságíró szerepel rendszeresen (Megyesi Gusztáv, Kovács Zoltán, Seres László, Tarnói Gizella és Váncsa István). A lap második fele részben műbírálat (mindenekelőtt könyv, emellett film, színház, zene, tárlat stb.), részben pedig kortárs magyar irodalom, és mint ilyen, a mai magyar irodalom rangos fóruma.

Ami a lap első részében közéleti műfajokban megjelenik, azt voltaképpen a lap irodalmi részében publikáló, a hazai értelmiség közismert és elismert irodalmi alakjai hitelesítik, így a Kossuth-díjas Esterházy Péter, Nádas Péter, Konrád György, vagy éppen munkatársunk, az ugyancsak Kossuth-díjas Orbán Ottó.

 

Libérationaz ÉS melléklete. 1999 ősze óta a neves francia napilap cikkeiből jelentetünk meg havonta egyszer magyar nyelvű válogatást.

 

Olvasóinkról számokban

Az ÉS példányszáma az elmúlt másfél év alatt a másfélszeresére nőtt, jelenleg a nyomott példány 24.000 fölött van, az eladott 19-20.000 között mozog. Jelentős – és egyre növekszik – az előfizetői táborunk, meghaladja a 6.000-t. A korábbinál nagyobb energiát és pénzt fordítunk arra, hogy az egyes lapszámok tartalmára a társmédiák figyelmét felhívjuk. Hirdetünk a Magyar Hírlapban, a Világgazdaságban és a Napi Gazdaságban, illetve alkalmanként a Naptévében. Oknyomozó írásaink révén pedig rendre szerepelünk mind a napilapokban, mind pedig a különböző televíziós csatornák hírműsoraiban. Ezek hatása egyértelműen megmutatkozik olvasóink számának folyamatos növekedésében, amely pedig megközelíti a százezret. Mindez köszönhető annak, hogy az ÉS akár egész héten át tartalmas olvasnivalót nyújt egy-egy család minden tagja számára.

 

Olvasótáborunkban a legjelentősebb korcsoport a negyveneseké, utánuk a fiatalok, a 15-29 év közöttiek következnek.

 

Elsősorban képzettebb polgárok böngészik lapunkat. Olvasóink több mint fele diplomás,  a másik fele többségében legalább érettségizett.

 

 

Olvasóink nagyobb része vezető értelmiségi vagy diplomás beosztott, a többi pedig egyéb szellemi  foglalkozású, esetleg vállalkozó, vagyis véleményük egy szűkebb-tágabb környezetben dominánsnak tekinthető, sokak értékválasztását befolyásolja, sőt esetleg meghatározza.

 

 

Közönségünk háromnegyed része városlakókból áll, csak minden negyedik olvasónk él falun.

 

 

 

Olvasóink többsége (67%) a módosabb polgárok köréhez tartozik

 

      %

  1 = legszegényebbek                                         6 = leggazdagabbak

 

 

Olvasónk egyharmadának nettó családi jövedelme

jócskán meghaladja a havi 90.000 ezer forintot

 

       %

 

Jövedelemkategóriák: 1 = 30.000 Ft alatti, 2 = 30.000 és 45.000 Ft közötti

        3 = 45.000 és 60.000 Ft közötti, 4 = 60.000 és 75.000 Ft közötti

        5 = 75.000 és 90.000 Ft közötti, 6 = 90.000 Ft feletti


 

Élet és Irodalom – Hirdetési tarifák

Méret (mm x mm)

Fekete fehér

  FF + 1 kísérőszín

    4 szín

2/1 (egyedileg egyeztetett)

   480 000

 

  650 000

1/1  (270 x 420)

   286 000

       345 000

  390 000

1/2 álló (130 x 407), fekvő (270 x 205)

   162 000

       195 000

  221 000

1/3 álló (105 x 407), fekvő (270 x 135)

   110 000

       130 000

  150 000

1/4 álló (160 x 205), fekvő (270 x 100)

     91 000

       110 000

  124 000

1/6 álló (105 x 205), fekvő (270 x 70)

     65 000

 

 

1/8 csík (270 x 50), fekvő (160 x 100)

     52 000

 

 

2/100 (105 x 100)

     36 000

 

 

1/100 (50 x 100)

     18 000

 

 

2/50 (105 x 50)

     18 000

 

 

1/50 (50 x 50)

       9 000

 

 

Kedvezmények

          Gyakorisági kedvezmény

 

           Mennyiségi kedvezmény
   Megjelenések száma

  Kedvezmény

 

        Értékhatár Ft.

  Kedvezmény

            3-4

         2 %

 

 

 

           5-10

         4 %

 

  1 000 000 - 2 000 000

       5 %

         11-15

         6 %

 

  2 000 001 - 3 000 000

       8 %

         16-20

         8 %

 

  3 000 001 - 5 000 000

     10 %

         21-25

       10 %

 

  5 000 001 - 7 000 000

     12 %

         26-30

       11 %

 

  7 000 001 - 10 000 000

     15 %

         31-35

       12 %

 

10 000 001 és felette

  Egyedi áron

         36-40

       13 %

 

 

 

         41-45

       14 %

 

 

 

         46-52

       15 %

 

 

 

 

A kétféle kedvezmény közül megrendelőink csak az egyik lehetőséget vehetik igénybe.  A mennyiségi és gyakorisági kedvezményt a megrendelő 12 hónapon belül megjelenő, előre lekötött hirdetéseire veheti igénybe.

 

 

Banner hirdetés az ÉS honlapján

 

Hirdetés helye (461 x 55 pixel)

egyheti megjelenés

Nyitólap

35 000

Friss közéleti oldalak

29 000

Friss irodalmi oldalak

21 000

Archív oldalak

16 000

Az árak az ÁFÁ-t nem tartalmazzák. Egyéb hirdetési módok megegyezés szerint.

Speciális árak

Színfelár (ÉS-piros, ha fekete fehér kísérőszíneként kerül alkalmazásra): 20%

4 színű hátlapcsík (270 x 50): 182 000 Ft.

Behúzás (súlytól függően): min. 15.50 + Áfa /darab

Műszaki adatok

Rotációs ofszet, rácssűrűség: 36-40

 

Miért érdemes az ÉS-ben hirdetni?

 

  1. Mert miközben a sajtópiac egésze szűkül, az ÉS példányszáma jelentősen emelkedik.
  2. Mert az ÉS olvasóinak túlnyomó többsége döntéshozó, véleményformáló értelmiség, s mint ilyen, erőteljesen hat környezetére.
  3. Mert az ÉS-t egyre több fiatal olvassa.
  4. Mert az ÉS-t egy hétig forgatják olvasói.
  5. Mert az ÉS a hirdetéseket nem elkülönítve, hanem a lap szerves részeként jeleníti meg.

 

Néhány emlékezetes írás az elmúlt évekből

 

 

„Virágot Mihaliknak”

a Sasad Rt. fondorlatos magánosításának története 46 részben – 1997/98

 

Ezzel a riportsorozattal kötelezte el magát a lap a tényfeltáró műfaj mellett. A cikksorozat mind saját, mind a magyar sajtó történetében két vonatkozása miatt bír jelentőséggel. Az egyik: a szerzők nem hagyták agyonhallgatni a témát, mindaddig írtak róla (46 rész), amíg meg nem indultak azok a folyamatok, amelyek végül a magukat rendíthetetlennek hitt vezetők leváltásába torkollott. A másik: a lap gyanúsítottként a rendőrségre idézett vezetői – egymilliárdos károkozásért perelték őket, mondván, üzleti titkot sértettek – ellen vádemelési javaslattal élt a rendőrség, ám az ügyész felmentő határozatot hozott, és az újságíró szakma védelmére kelt, amikor a Sasad-ügy kapcsán deklarálta: „csak a tisztességes vállalkozásnak fűződhet méltányolható érdeke az üzleti titkokhoz”.

 

„A fiuk még dolgoznak”

a Szekeres-ügy – 1998 március

 

Szekeres Imre szocialista képviselő, kampányfőnök szállodaügyének nyilvánosságra hozatala nagy vihart kavart a 98-as választások előtt. A magyar sajtóban egyedül az ÉS mert foglalkozni vele, minthogy az ügy politikailag több párt számára, gazdaságilag pedig a Postabank számára igen kényes volt, és a téma hiába járta meg még a Napi Magyarország vagy a Magyar Narancs szerkesztőségét is.

 

„Bank Bán I-IV.”

a Postabank története – 1998 április–1999 június

 

Az ÉS a magyar sajtóban élen járt a Postabank veszteségei, kétes ügyletei körüli tényfeltárásban. Az újság már akkor figyelmeztetett a gyülekező felhőkre, amikor Princz Gábort még a sport és a művészek mecénásaként éltette a legtöbb média. Az ÉS riporterei tárták fel a bank azóta leváltott auditor-cége vezetőjének összeférhetetlen üzleti tevékenységét is. Később az újság a bank és a politikusok kapcsolatát is elemezte, és az elhíresült VIP lista kapcsán elsőként vetette fel a magyar közélet tisztaságának kérdéseit.

 

„Recept privatizátoroknak”

a Mogürt sztori – 1998

 

A cikk részletesen leírt egy típustörténetet: miként került a Mogürt tíz legfelső vezetője kezébe a nagyvállalat milliárdos vagyona úgy, hogy nekik közben egy fillér anyagi áldozatot sem kellett hozniuk, ellenben az MRP programban résztvevő kisrészvényesek még az esetleges osztalékfizetéssel kapcsolatos reményeiket is elveszítették.

 

„Arccal a kamerák felé”

a Fidesz PR – 1999 február

 

„A politika olyan, mint a mosópor, mindkettőt egyformán el kell eladni.” Ez a cikk megjelenése óta sokszor idézett, elhíresült mondat foglalja össze a választások idején a Fidesz kampányát irányító Happy End Kft. filozófiájának lényegét.

 

 

„Magánalkuk-közpénzekről”

A Naptévé története – 1999 március

 

A Napkelte története, mely a legnagyobb nyilvánosság előtt zajlott, s amely tulajdonképpen egy siker-sztori – a háttérben nem mindig szalonképes megoldásokkal.

 

 

„Szabályozott iszonyok”

Menekültek Magyarországon – 1999 január

 

A nyírbátori menekülttáborban élők nyomorultságát, kiszolgáltatottságát, és az állami szervek menekültekkel kapcsolatos szemforgató magatartását mutatta be a riport, melyet ombudsmani vizsgálat követett, s melynek szerzői decemberben Tolerancia-díjat kaptak.

 

„A romlás virágai”

a K&H Bank – 1999 június

 

1999 elején lecserélték a bank vezetését, élén azzal az Erős János vezérigazgatóval, akit korábban a bankszektor egyik „csodagyerekének” tartottak, és büntető feljelentést tettek, tekintve, hogy a pénzintézet tisztviselői speciális vagyonkezelési szerződésekkel több száz millió forinttal megkárosították az általuk vezetett céget és saját érdekeltségükbe tartozó vállalkozásokat finanszíroztak. A történet hátterében felbukkannak ismert közéleti személyiségek, politikusok és újságírók egyaránt.

 

„Fiúk a bányában”

az Orbán család vállalkozásai – 1999 augusztustól

 

A titkos kormányhatározattal a Fidesznek és az MDF-nek ingyen juttatott székház eladásából befolyt százmilliók jelentős része Fidesz-közeli személyiségek által alapított cégekhez került. Közülük egy pedig rövid ideig résztulajdonosa volt a miniszterelnök édesapja és öccse által többségi tulajdonolt bányavállalkozásnak. A tényfeltáró írás megjelenése után az érintettek két pert indítottak a lap ellen, jogerősen az egyiket az ÉS nyerte meg a Fidesz vezető személyiségeivel szemben, a másikat pedig a Fidesz mint párt nyerte. Az ÉS azóta is rendre újabb adalékkal szolgál az ügyben.

 

„Szerencsések és zsenik”

a Fidesz-székház eladásának háttere – 1999 november

 

Az írás a Fiúk a bányában X. alcímmel jelent meg, vagyis a fent ismertetett sorozat részeként. A székházszerzés körülményeit, a kulisszák mögött folyt alkukat tárja fel, valamint ismerteti azoknak a hatósági vizsgálatoknak a tárgyát és végeredményét, melyekre a miniszterelnök az első cikk megjelenése óta mind a parlamentben, mind a nyilvánosság előtt rendre hivatkozik.

 

„No szmoking”

egy rendőrkapitány leváltásának háttere – 2000 január

 

Az írás a kiskunhalasi Kastyják János leváltásának módját és politikai hátterét írta meg, részletezve az ügy hátterében álló Sepsi László nevű dohány-nagykereskedő viselt dolgait is.