Ladanyi Andras

LAPZARTA?

PARATLAN OLDAL - LXIII. évfolyam, 47. szdm, 2019. november 22.

A Fehér Haz lemondta a The New York Times és a The Washington Post cimU lapok el6fizetését - jelentette
be Stephanie Grisham, az amerikai elndki hivatal szévivéje oktdber 24-én. Donald Trump amerikai elndk a
Fox televizidnak adott koradbbi interjdjaban mar hangoztatta a liberalis The New York Timesszal szembeni
kifogasait, és kdzolte, nem akarjuk tobbé ezt a lapot a Fehér Hazban, valdszinlleg le is fogjuk mondani, és
igy teszlink a The Washington Posttal is. Az amerikai elndk szerint a két érintett lap alhireket, hamis
hireket k6z6l. Trump nem el@szor ostorozta a két amerikai liberdlis lapot, mint ahogyan egyes televizids
csatornakat is - példaul a CNN-t - rendszeresen biral, mert szerinte alhirekre alapozva prébalja tematizalni
az amerikai kdzbeszédet. Nagy szerencséje van a két lapnak, hogy Trump elnék még nem hallott a
Népszabadsdg gyalazatos eltiintetésérél, és az Amerikai Egyesiilt Allamokban nem mUkédik Mészaros
Lérinc érdekeltségében az Opimus Nyrt.-hez hasonld cég, amely csak a Népszabadsdg nélkil volt hajlandé
atvenni a Mediaworksot, és nincs ott Pecina Ur, a Népszabadsag egykori tulajdonosa sem, aki eladta az
Ujsdgot. Hiszen a nevezettek aktiv kzremikodésével Trump elndk akar be is zarathatta volna mindkét
magas példanyszamu vilaglapot. Hasonld lehetett a szerencséje Brazilia legolvasottabb lapjanak, a La
Folha de Sao Pauldnak is, hiszen nem sokkal kés6bb, a Trump példajat kdveto Jair Bolsonaro brazil elndk
lemondta a lap el6fizetését. Az Ujsag olvasdinak pedig azt Gizente a Facebook-bejegyzésében, hogy aki
akarja olvasni az Ujsagot, az menjen ki érte a buszpalyaudvarra. Ugyanott megfenyegette a lapban
hirdetdket is, kijelentve, hogy a kormany egy fillért sem aldoz olyan termékre, amely a Folha-ban kap
publicitast.



