
aj

ESKÜ HELYETT FOCI
PÁRATLAN OLDAL - LVI. évfolyam, 38. szám, 2012. szeptember 21.

Egy jobboldali konzervatív szerző  a médiaháború eredetéről írva „nem hallgatja el azt a tényt sem, hogy
az első szabadon választott magyar kormány megalakulásakor az állami televízió átkapcsolt a
Parlamentből, és labdarúgó-mérkőzést közvetített” – írja a jobboldali lap szerzője egy, a médiaháborúra
szerinte balliberális szemszögből tekintő könyvről. Sokadszor melegítve fel a jobboldali vádat. S teszi ezt a
Magyar Nemzet címen megjelenő újságban, amelybe beolvadt egy másik (hol Új, hol Napi Magyarország
című) ugyancsak jobboldali lap, s történetesen annak hasábjain volt olvasható a kilencvenes években egy
interjú Vitray Tamással, aki az ominózus kérdésről elmondta: az az – utóbb „csak egy meccsként” –
emlegetett mérkőzés az akkori európai kupadöntő volt (és a győztes Milanban Rijkaard, van Basten, Gullit).
Arra pedig sok százezren, de tán milliónál is többen vártak, és alighanem az eskütevő kormányra zúdult
volna a haragjuk, ha focisztárok helyett minisztereket kellett volna nézniük. Vitray elmondta, hogy
riporterként a bécsi stadionban várta izgatottan a döntést, amely a sípszó előtti utolsó percben született
meg, s aki a budapesti televízióban ügyeletes főnökként meghozta, vélhetően mindent jól meggondolva
adott jelet a fociközvetítésre. Talán azért is, mert Chrudinák Alajos a jobboldali kormány hívének számított.
Ezek szerint a feltételezett jobboldali szerzőnek is a saját oldalán kellene meglelnie a médiaháborús
indítékot?


