Lamentálni ajánlott
MŰBÍRÁLAT - TÁRLAT - LXVIII. évfolyam, 24. szám, 2024. június 14.► A Lament című kiállítás június 22-ig látogatható az Art Quarter Budapestben.
Lamentálásra ajánlott kétezer év tapasztalata sem elég egy szűkre szabott világegyetem porszemnyi bolygóján töltött élet megértéséhez, a felgyülemlett és kibeszéletlen percepciók feldolgozásához és összegzéséhez. Erről árulkodik az Art Quarter Budapest művészeti komplexumban nyílt csoportos kiállítás Bácsi Barnabás, Borsos Lőrinc, Csatlós Asztrid, eden−jeneses & Omon Wynfryth, Horváth Ádám, Kiss Balázs Ágoston, Lőrincz Áron, Metzing Eszter, Szabó Beáta és Szécsi Noémi részvételével. Az eddig kétrészes kiállítássorozat (Doom, 2021, meltdown, 2022) záróakkordjának mutatkozó tárlat, a vastag fagerendák által szabdalt, a transzcendensen túlmutató (vagy éppen annak ellenpontját képező) atmoszferikus ablaktalan tér tizenegy olyan művet foglal magában, amelyek óvakodnak az individuális közlésektől, és sokféleségük ellenére is értelmezhető egységgé forrnak. Ezúttal a kiállítás kurátora, Bence Bettina meglehetősén széles skáláról válogatta össze a kiállított műveket, és a kapott metszetet a lamentálás, azaz a tépelődés, illetve annak aktusát kísérő szorongató érzet közös tapasztalatává tette.
Az Élet és Irodalom honlapján néhány éve díjfizetés ellenében olvashatók az írások. Ez továbbra sem változik, de egy új fejlesztés beépítésével kísérletbe fogunk. Tesszük ezt azért, hogy olvasóinknak választási lehetőséget kínálhassunk.
Mostantól Ön megválaszthatja hozzáférésének módját: fizethet továbbra is az eddig megszokott módon (bankkártyával, banki utalással), amiért folyamatosan olvashatja lapunk minden cikkét és az online archívumot is. Ha azonban csak egy-egy cikkre kíváncsi, cserébe nem kérünk mást, mint ami számunkra amúgy is a legértékesebb: a figyelmét.
Regisztrációt követően bankkártyával vagy banki átutalással néhány perc alatt előfizethet honlapunk teljes tartalmára, illetve akár a nyomtatott lapra is. Részletek az ELŐFIZETÉSI INFORMÁCIÓK oldalon olvashatók.