Nomen est omen?

VISSZHANG - LXVI. évfolyam, 21. szám, 2022. május 27.

Gyakorlatilag minden sajtóterméket kitiltott az Alapjogokért Központ a Conservative Political Action Conference (CPAC) május 19-én és 20-án Budapesten rendezett konferenciájáról, amely nem a magyar közmédiához vagy a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozik (Telex, május 19.).   A hírportál szerint ezen csak a tanácskozás miatt ideutazó amerikai újságírók akadtak ki, akik még nem ismerték eléggé a magyar sajtóviszonyokat.

Elküldték többek között a Vice, a Rolling Stone, a Vox és a New Yorker újságíróit annak ellenére, hogy hónapok óta próbáltak sajtóigazolványt szerezni az eseményre. A Telex információi szerint a Reuters, a Guardian, valamint az Associated Press újságírói ugyanígy jártak, s csak az AFP fotósa jutott be. A konferencia amerikai társszervezője, az American Conservative Union (ACU) – amely az „igazi” CPAC-t is szokta szervezni – korábban ígéretet tett arra, hogy ezek az újságírók be fognak jutni a konferenciára. Az ACU vezetői a helyszínen a magyar részről társszervező Alapjogokért Központot okolták a belépés megtagadásáért. Így a felsoroltak lemaradtak, hogy élőben élvezhessék Orbán Viktor nagyívű előadását, a Holdról is látható sikerének 12 pontban összefoglalt titkát és az őt méltató Donald Trump exelnök videóüzenetét.

A sajtó- és médiaszabadság a negyedik kétharmad után nagyjából ennyire maradt alapjog. Az Alapjogokért Központ főigazgatója és a KESMA kuratóriumának elnöke ugyanaz a személy: Szánthó Miklós.  Az általa vezetett szervezet a kormányzati pénzosztást koordináló közérdekű vagyonkezelő Batthyány Lajos Alapítványtól tavaly 1,5 milliárd forint, az idén 2 milliárd forint támogatást kapott, illetve kap.

A szerző további cikkei

LXVI. évfolyam, 19. szám, 2022. május 13.
LXVI. évfolyam, 18. szám, 2022. május 6.
LXVI. évfolyam, 16. szám, 2022. április 22.
Élet és Irodalom 2022