FÉREG­JÁRATOK

PÁRATLAN OLDAL - LXIV. évfolyam, 47. szám, 2020. november 20.

„Az egyetlen oka annak, hogy több mint 30 év politizálás után itt ülök, az az, hogy mindig bíztam az A tervemben” – árulta el sikerei kulcsát Orbán Viktor a Reuters tudósítójának. Bizonyos hétvégéken viszont egy féreglyukon keresztül kvantumugrást hajt végre az univerzum – legalábbis az, amelyikben a nemzet örökös miniszterelnöke (NÖM) él. Ilyenkor az ő tervei is hirtelen A-ról az addig nem is létező B-re változnak.

Március 13-án, péntek reggel még azt hangoztatta a NÖM, hogy nincs szükség az iskolák bezárására. A következő hétfőn viszont már azt jelentette be diadalittasan a parlamentben, hogy a hétvégén sikerült digitális munkarendre átállítani a teljes magyar oktatási rendszert.

Harmincöt hét elteltével, november 6-án, a szokásos péntek reggeli igehirdetéséből megtudhattuk, hogy nem érdemes a középiskolákban sem áttérni az online oktatásra. Sőt, még jobb is a diákokat az iskolában tartani: „Ha nincsenek bent az iskolában, ismerve őket, meg visszaemlékezve a saját fiatalkorunkra, az nem azt jelenti, hogy otthon fognak maradni. (...) [A] biológia működik, és ilyenkor ebben az életkorban az ember megy.” A hétvégén azonban egy újabb féregjáratba kerülhetett: november 9-től ugyanis online oktatást rendelt el a 9. évfolyamtól.

A biológia törvényei változtak meg a hétvégén? Vagy a diákok lógászatát meghatározó, a biológiát is felülíró törvények? Ha a NÖM mégis a B tervére ugrik át, a diákok sem lógnak majd az online órákról, hogy együtt lógjanak valahol?

A szerző további cikkei

LXIV. évfolyam, 46. szám, 2020. november 13.
LXIV. évfolyam, 43. szám, 2020. október 22.
LXIV. évfolyam, 39. szám, 2020. szeptember 25.
Élet és Irodalom 2020