KUTYÁBÓL SZALONNÁT?

PÁRATLAN OLDAL - LXIV. évfolyam, 17. szám, 2020. április 24.

Több hírfórumon is megjelent, hogy az ország legnagyobb médiacsoportja, a Mediaworks Zrt. élére, a korábban távozó Liszkay Gábor elnök-vezérigazgató helyére dr. Szabó Lászlót nevezték ki. A mór megtette...: ő volt az a varázsló, aki a kiegyensúlyozottan és eredményesen működő regionális, megyei és városi lapokból pártorgánumokat hozott létre, jelentős előfizetői visszaeséssel, és ezzel megszületetett a hazai tájékoztatási piac torzszülöttje, kiegyenlíthetetlen fideszes túlsúllyal. Most már ők uralják a vidéki tájékoztatást, a sport- és a bulvárlapok többségét.

Az új vezető korábbi nagyvállalati és nemzetközi cégirányítási tapasztalattal is rendelkezik. „Az elmúlt hat évben államtitkárként, miniszterhelyettesként, illetve nagykövetként dolgoztam” – nyilatkozta. A megyei lapokban közzétett interjúban az amerikai viszonyokról kifejtette: „Az amerikai médiapiac nagyon polarizált, és egyértelműen politikai irányvonalak mentén tagozódik, szinte minimális a függetlennek mondható sajtótermékek száma.” Azt elfelejtette hozzátenni, hogy a médiapiac ott kiegyensúlyozott, míg a hazai viszonyok attól lényegesen eltérőek.

A terveiről elmondta: „Azt szeretném elérni, hogy egy tettre kész, modern, gyorsreagálású, releváns híreket közlő médiacsoport alakuljon ki.” Hát ebben nem sok dolga lesz majd, mert eddig is az egész csapat híven és gyorsan végrehajtotta a tulajdonos utasításait, elvárásait. Egy-egy kis létszámú migránscsoport még csak éppen elindult Európa felé, már félreverték a nagyharangot... Azt, hogy releváns híreket kíván közzétenni – és ehhez szembe kellene fordulni a pártakarattal – vajon be meri-e majd vállalni? „...[K]onzervatív, polgári, keresztény értékrend képviselete” – folytatta céljai felvázolását. Ezekkel az a gond, hogy a gazda is csak szlogenek szintjén él és munkálkodik a nemes elvek alapján. Lesz ereje, ideje és mersze kritizálni a közbeszerzési rendszert és a korrupciót; az egészségügy, a kórházak állapotát; az oktatásügy szétzilált helyzetét...?  Ugyanis az ezekhez viszonyulás mind ebbe az értékrendbe tartozik.

A későbbiekben reméli, „...hogy tovább tudja vinni az elkezdett sikertörténetet”. Nem nevezném sikernek, hogy pártpropaganda-brosúra szintjére süllyedtek a vidéki orgánumok, a még független időszak előfizetőinek – egyesek szerint – több mint 30 százaléka lemondta a lapok megrendelését. (Hiteles, hivatalos információt erről nem tettek közzé.) Egy nézőpontból igaz a minősítés, a Fidesz újabb kétharmados többséget szerzett a 2018-as parlamenti választáson, és ezt a vidéki lapok szárnyaló gazdasági sikereket sulykoló, migránsügyben riogató, hazug propagandamunkájának is köszönhette.

A szerző további cikkei

LXIV. évfolyam, 26. szám, 2020. június 26.
LXIV. évfolyam, 15. szám, 2020. április 9.
LXIV. évfolyam, 13. szám, 2020. március 27.
Élet és Irodalom 2020