30 MILLIÁRDÉRT?

PÁRATLAN OLDAL - LXIII. évfolyam, 49. szám, 2019. december 6.

A napokban hallhattuk és olvashattuk, hogy a XII. kerületi polgármester és Budapest főpolgármestere a természet védelmében egyaránt csökkenteni szeretné az autóforgalmat a Normafa környékén. Ennek egyik eszköze lenne a fogaskerekű felújítása és meghosszabbítása a Normafáig. Jó lenne tudni, hogy a 30–40 Mrd Ft-nyi  költségből mennyi a hosszabbításé és mennyi a felújításé (ez utóbbi miatt mostanában is csak egy rövid szakaszon jár a fogas).  Attól félek, hogy a teljes költség legalább felét a hosszabbítás adja, márpedig 15-20 Mrd Ft-ot ez nem ér meg. (Összehasonlításul: a nagy jelentőségű 1-es villamos utolsó előtti, 3 km-es szakasza 2015-ben 28 Mrd Ft-ba került.) Egyértelműbben fogalmazva: kidobott pénznek tartom a hosszabbítást. Pedig én is nagyon szeretem a fogaskerekűt, sokat sétálok a Normafánál. Lehet fájlalni, hogy őseink a fogas legfelső állomását nem oda, hanem a Széchenyi hegyre helyezték. Szerencsére már évtizedek óta jár busz a Normafához, amelyre át lehet szállni a svábhegyi fogasállomáson. Akik mégis ragaszkodnak ahhoz, hogy a fogas felső állomásáról tömegközlekedéssel jussanak el a Normafához, azokat egy-két elektromos busz öt perc alatt környezetbarát módon célba juttathatná. Túl olcsó lenne? 

A szerző további cikkei

LXIV. évfolyam, 6. szám, 2020. február 7.
LXIV. évfolyam, 4. szám, 2020. január 24.
LXIV. évfolyam, 1. szám, 2020. január 3.
Élet és Irodalom 2020