KETTŐS MÉRCE

PÁRATLAN OLDAL - LXIII. évfolyam, 28. szám, 2019. július 12.

A derék origo.hu jó szokása szerint épp a hvg.hu-t mondja el mindennek. A téma a Vál-völgyi kisvasút meghosszabbítása Bicskéig. Azon túl, hogy nem egészen jól értették a HVG‑t, külön érdekesség a következetességük:

Elsőbb „a kormány célja valamennyi hazai kisvasút fennmaradásának, működésének biztosítása (...) szemben elődeivel, akik 2002 és 2010 között 200 km hosszú kisvasutat szüntettek meg”. Később „a kisvasutak fejlesztése sokak örömére kormányokon átívelő prioritás. Emlékeztetnénk arra, hogy 2002 és 2010 között valósult meg a hortobágyi kisvasút teljes egészének, a Mátravasút Lajosháza-Szalajkaházi vonalának a megépítése, illetve a Balatonfenyves és Somogyszentpál közti szakasz teljes felújítása.”

S végül a lenyűgöző érv: „Magyarország nem egyedüli a kisvasutak fejlesztésében”, és erre mit hoz fel példának: ilyen „a Salzburg tartományban található Pinzgauer Lokalbahn fejlesztése”!

Aki nem érti a viccet, az olvassa a Google-t vagy legalább a wiki-t,  majd  vesse össze Őfenesége kerti vasútjával!

A szerző további cikkei

LXIII. évfolyam, 43. szám, 2019. október 25.
LXIII. évfolyam, 42. szám, 2019. október 18.
LXIII. évfolyam, 40. szám, 2019. október 4.
Élet és Irodalom 2019