ALTERNATÍV KÖLTSÉG

PÁRATLAN OLDAL - LXII. évfolyam, 20. szám, 2018. május 18.

A napokban új lendületet kapott a Szeged–Hódmezővásárhely közti villamosvasút, amely több mint 50 milliárd forintba fog kerülni, és napi tízezer ingázó életét teszi kényelmesebbé. Ugyanakkor a BKK a Deák tér és Ferihegy közt közlekedő, elviselhetetlenül tömött, közvetlen buszok követési idejét 30-ról 20 percre csökkenti. Feltételezem, hogy a repteret naponta felkereső kb. 30 ezer ember jelentős hányada érintett: akár mert a buszt választaná, akár mert a ritkuló autós forgalom gyorsabban haladna. Nem lehetne néhány milliót lecsípni az említett technikai csoda költségeiből, hogy akár 10 percre csökkentsék a buszok követési idejét? A közgazdaságtanban bevált alternatív költség mérlegelése biztosan ezt sugallná.

A szerző további cikkei

LXIV. évfolyam, 40. szám, 2020. október 2.
LXIII. évfolyam, 21. szám, 2019. május 24.
LX. évfolyam, 49. szám, 2016. december 9.
Élet és Irodalom 2024