HOL A FÉK?

PÁRATLAN OLDAL - LXI. évfolyam, 15. szám, 2017. április 13.

Magyarország célja, hogy továbbra is Közép-Európa termelési motorja legyen, az Apollo Tyres pedig az egyik henger ebben a motorban – mondta Orbán Viktor miniszterelnök az indiai cég gyöngyöshalászi abroncsgyárának ünnepélyes átadásán a köztévé újabb győzelmi riportjában. A  beruházás 475 millió euró (kb. 147 milliárd forint) értékű. Ennek az összegnek több mint egytizedét a magyar állam adta.

Azt, hogy Magyarország milyen motor, jelzi, hogy 2016-ban az egy főre jutó GDP-je a 25. legnagyobb volt az Európai Unió országai között. 2010 óta elénk került  Litvánia, utolért  bennünket Lengyelország, és tavaly csak Horvátországot, Romániát és Bulgáriát előztük meg.  A Világgazdasági Fórum szerint versenyképességünk a 2010. évi 52. helyről a 69.-re esett vissza. 

Azt eddig is tudtuk, hogy vezetőnk alternatív valóságban él. Ami a termelési motort illeti, eszembe jut egy régi történet. Az autópályán megy egy Trabant és egy Mercedes. A Trabant többször is megelőzi a másik pilótát, és közben kiszól: ismeri a Trabantot? Az utolsó előzés után nem sokkal a Mercedes vezetője megpillantja az őt elhagyó autót egy fának rohanva. Nagy meglepetésére kocsija mellette ült a vezetője, épen. Miután a mercedeses kiszállt, hogy segítsen, a trabantos közölte vele: csak azért kérdeztem önt, amikor a kocsija mellé értem, mert abban reménykedtem: talán tudja, hol itt a fék.

A szerző további cikkei

LXVIII. évfolyam, 9. szám, 2024. március 1.
LXVIII. évfolyam, 4. szám, 2024. január 26.
LXVII. évfolyam, 46. szám, 2023. november 17.
Élet és Irodalom 2024