Gagyi

VISSZHANG - LX. évfolyam, 19. szám, 2016. május 13.

Báron György, miközben látszólag egy új magyar filmről ír (Könnyű szívvel, ÉS, 2016/18., máj. 6.), egyszer csak arra jut, hogy „a Filmalap forgatókönyvírói műhelyéből újabban sorozatban kerülnek elő a hasonló csavargatásos szerkezetű dramaturgiai munkák – közülük alighanem a Kaméleon és a Vizsga volt a legriasztóbb”. Csakis a tisztánlátás kedvéért kell megjegyezni, hogy a Kaméleon (r. Goda Krisztina) 2008-ban készült, az MMA támogatásával, a Filmalap – három évvel később – 2011-ben jött létre, a Vizsga (r. Bergendy Péter) ugyan 2011-es, de az MTV „műhelyében” és finanszírozásában készült, eredetileg tévéfilmnek.

Továbbá Báron szerint a cikkében szereplő „filmről megjelent lelkes kritikák vissza-visszatérő szava a »végre«! Hogy végre született egy vérbeli magyar műfaji film”. Ennek nyomát különösen az online médiában eddig nem sikerült felkutatni. Nem úgy egy másik (érintettség okán legyen most elég ennyi) nemrégiben bemutatott magyar filmmel kapcsolatban, ahol valóban visszatérő fordulat volt a „végre” és a „műfaji film”. Báron Györgyöt szemlátomást ismét cserbenhagyta az emlékezete, vagy ami ennél kicsivel sem jobb, megint úrrá lett felette a Filmalap iránt érzett múlhatatlan gyűlölet.

Bármelyik is az igaz, nehéz elképzelni, hogyan vehető ezek után komolyan. Különösen riasztó, amikor azt akarja megmondani, hogy mi a gagyi.

A szerző további cikkei

LXI. évfolyam, 19. szám, 2017. május 12.
LVIII. évfolyam, 36. szám, 2014. szeptember 5.
LVIII. évfolyam, 34. szám, 2014. augusztus 22.
Élet és Irodalom 2024