A zenekar a diktatúra tökéletes formája
Interjú Pinchas Steinberg karmesterrel
INTERJÚ - LX. évfolyam, 7. szám, 2016. február 19.Az izraeli dirigens az Egyesült Államokban Josef Gingoldnál, majd Jasha Heifetznél folytatta hegedűtanulmányait, azután Berlinben Boris Blachernél tanult zeneszerzést. Karmesteri pályája egy beugrással kezdődött, Chicagóban, koncertmesterként előadás közben vette át a Don Giovanni vezénylését, mert a karmester, Ferdinand Leitner rosszul lett. A nagy feltűnést keltett eset után Karajan asszisztensének választotta. Vezényelni sosem tanult, azt szerinte nem is lehet megtanulni, hanem – mint Karl Böhm mondta – „az ember fölmegy a pódiumra, és vagy tudja, vagy nem”. Steinberg ma világszerte sokat foglalkoztatott dirigens. Magyarországon vezényelte a Budapesti Fesztiválzenekart, 2014-ben pedig egy budapesti vendégszereplés után elvállalta a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekarának vezetését.
Az Élet és Irodalom honlapján néhány éve díjfizetés ellenében olvashatók az írások. Ez továbbra sem változik, de egy új fejlesztés beépítésével kísérletbe fogunk. Tesszük ezt azért, hogy olvasóinknak választási lehetőséget kínálhassunk.
Mostantól Ön megválaszthatja hozzáférésének módját: fizethet továbbra is az eddig megszokott módon (bankkártyával, banki utalással), amiért folyamatosan olvashatja lapunk minden cikkét és az online archívumot is. Ha azonban csak egy-egy cikkre kíváncsi, cserébe nem kérünk mást, mint ami számunkra amúgy is a legértékesebb: a figyelmét.
Regisztrációt követően bankkártyával vagy banki átutalással néhány perc alatt előfizethet honlapunk teljes tartalmára, illetve akár a nyomtatott lapra is. Részletek az ELŐFIZETÉSI INFORMÁCIÓK oldalon olvashatók.