HÉV-ALAGÚT

PÁRATLAN OLDAL - LIX. évfolyam, 26. szám, 2015. június 26.

Az észak-budai fonódó villamospálya építése több mint egy éven át azért nem indult el, mert a II. kerület nem járult hozzá a beruházáshoz. Ez meghosszabbította a tervezésre szánt időt, ezalatt mindent még egyszer remekül át lehetett volna gondolni. Idén tavasszal végre elkezdődött a munka, a Moszkva térrel és a nagykörúti síncserével együtt, hogy még nagyobb legyen a zavar a főváros forgalmában (Tarlós főpolgármester szerint azért, hogy minél hamarabb túlessünk rajta – mint a vak komondoron).

Aztán egyszer csak ezt hallottuk: leállítják az építkezést, mert kiderült, a Margit híd és a Batthyány tér között a HÉV alagútja nem bírja el a fölé helyezendő pályát, illetve a villamosok súlyát. Ezért elkezdték erősíteni a födémet, új pillérekkel alátámasztani azt. Amíg ez el nem készül, nem lehet folytatni a vágányépítést.

Felmerül a kérdés: ha ez igaz, akkor az elmúlt években mit vizsgáltak a tervezők, mit készítettek elő a beruházók, mit ellenőriztek a tervek felülvizsgálata során az arra hivatottak? Hogyhogy erre csak menet közben derült fény?        

És mit szól mindehhez Tarlós úr mint szakember?

A szerző további cikkei

LXV. évfolyam, 48. szám, 2021. december 3.
LXV. évfolyam, 45. szám, 2021. november 12.
LXV. évfolyam, 39. szám, 2021. október 1.
Élet és Irodalom 2021