AZ ÚJ TÍPUSÚ VEZETŐ

PÁRATLAN OLDAL - LIX. évfolyam, 8. szám, 2015. február 20.

Levelet kaptam a Hivataltól. Amelynek azért írtam, mert egy szimpla kérdést szerettem volna feltenni az ügyintézéssel kapcsolatban, de soha nem vették fel a telefont. Személyesen sem tudtam kontaktálni, mert a ügyfelet csak előre jegyzett időpontban fogadják, és ehhez időpontot csakis az internetes felületükön lehet foglalni. Viszont az internetes felület rosszul működik. Tehát maradt a levél, amelyre két hét múlva kaptam választ. De nem ám a konkrét kérdésemre, hanem egy általános tájékoztatót az ügyintézés menetéről, amelyet már rég ismertem. Természetesen visszaírtam, a problémát ismét kiemelve. Egy hónap után most jött meg az újabb válasz: forduljak a minisztériumhoz.

Bürokrácia volt régen is, de mostanában új jellemzővel gyarapodott. Nem hiszem, hogy a kinevezett vezetők hülyébbek lennének. Egyszerűen csak nem akarnak (mernek) állást foglalni. Mert abból csak baj lehet. Kiderül, hogy nem értenek a problémához, vagy belelépnek a felsőbbség érdekszférájába, esetleg visszakérdeznek, és csak a gond és a munka van vele. Barátom egy főhivatalban előadó. Négy éve új, egyenesen az egyetemről kikerülő főosztályvezetőt kapott, akinek azóta egyetlen döntése nem volt. Szobájában senkit nem fogad, az e-mailben neki feltett kérdéseket továbbítja, minden feladatot kiszignál a beosztottakra. Tökéletes vezető: nem tud hibázni.

A szerző további cikkei

LXVII. évfolyam, 46. szám, 2023. november 17.
LXVII. évfolyam, 21. szám, 2023. május 26.
LXVI. évfolyam, 36. szám, 2022. szeptember 9.
Élet és Irodalom 2024