Tisztelt Előfizetők!

VISSZHANG - LI. évfolyam 12. szám, 2007. március 23.

Január végén kétszer tájékoztattuk Önöket arról, hogy mi lehet az oka az előfizetői kézbesítés akadozásának, milyen intézkedéseket tervez ezzel kapcsolatban a Magyar Posta, és mindenekelőtt elnézést kértünk a terjesztő cég nevében is.

Tény, hogy a lapkézbesítés minősége javult, a posta alkalmazottai komoly energiát fordítottak a szerződésszerű teljesítésre, de az is tény, hogy a mostani helyzet sem jó, sokan nem jutnak pénteken az újsághoz, sokan egyáltalán nem jutnak újsághoz, és sok helyütt a megjelenés pénteke utáni hétfőn jut a lap az előfizető kezébe, ami természetesen hibás teljesítés, és a legfájóbb az, hogy számosan feladták a nyűglődést: nem fizettek elő, vagy lemondták az előfizetést.

Két alkalommal találkoztunk a Magyar Posta jó szándékú képviselőivel, de miután a helyzet mind a mai napig nem tekinthető normálisnak, az Élet és Irodalom kiadója, az Irodalom Kft. az előfizetői érdekérvényesítés remélhetően hatékonyabb lehetőségét választja: precedensértékű per lehetőségét fontolgatjuk a Magyar Postával szemben.

Kérjük tehát előfizetőinket, vagy azokat, akik a slampos terjesztői munka miatt mondták le előfizetésüket, hogy mihamarabb keressék fel a szerkesztőséget az impresszumban található bármilyen címen, személyesen, vagy bármilyen szövegtovábbítási eszközzel, és tájékoztassanak, mikor nem kaptak lapot; mikor kaptak késedelmesen lapot, vagy mikor történt olyan, hogy egyáltalán nem kaptak lapot; a zöld számmal kapcsolatos kalandjaikról.

Jelentkezzen ezekkel kapcsolatos dokumentumokkal, bizonyítékokkal, amelyekkel valószínűsíthető a hibás teljesítés és az abból eredő kár, esetleg a megbecsült kárérték. Előfizetői jelzésekből tudomásunk van idevágó hivatalos jegyzőkönyvekről, tudakozványokról és a bizonyítékok egyéb formáiról. Azt is kérjük jelezni, hogy hányan mondták le az előfizetést vagy tervezik lemondani, vagy nem megújítani az aktuális előfizetés lejártakor.

Együttműködésüket olvasóink érdekeinek képviselete céljából kérjük, hiszen tapasztalatunk szerint az előfizetők egyéni csatái a terjesztővel szemben lassan vagy egyáltalán nem vezetnek eredményre.

Várjuk megkeresésüket.

Kovács Zoltán

A szerző további cikkei

LXVI. évfolyam, 19. szám, 2022. május 13.
LXVI. évfolyam, 18. szám, 2022. május 6.
LXVI. évfolyam, 17. szám, 2022. április 29.
Élet és Irodalom 2022