Tisztelt Előfizetők!

VISSZHANG - LI. évfolyam 5. szám, 2007. február 2.

Mindenkitől elnézést kérünk, aki az előfizetési díj befizetése ellenére nem kapja a lapot, és azoktól is, akik bár nem előfizetőink, kapják a lapot. Újabban bármi előfordulhat.

Kezdjük azzal, hogy nemrégiben új terjesztői cég jelent meg a hazai piacon, a MediaLOG Fiege Zrt., versenyhelyzetet teremtve a korábban monopolhelyzetben lévő Magyar Postának. A versenyhelyzet mindenütt a világon azért jó, mert a verseny a fogyasztó, újság esetében az előfizető kegyeiért folyik, tökéletes munkára serkentve a terjesztőt.

Mondanunk sem kell, a januári versenyhelyzet óta az előfizetők lapjaikat hébe-hóba kapják meg. Ha megkapják, nem reggel, vagy nem azt, amelyikre előfizettek, vagy azt, de napokkal később, sokszor egybegyűjtve az elmaradt példányokat.

Nem tudni, miért alakult ez így, alighanem mégiscsak létezik turáni átok, mert ebben az országban biztosra lehet venni, hogy ha az amúgy sem tökéletesen működő, korábban monopolhelyzetben lévő vállalatnak versenytársa akad, akkor a fogyasztó kegyeiért folytatott keserves harc azt eredményezi, hogy nyomorult fogyasztó még a korábbinál is elesettebb helyzetbe kerül. Szerkesztőségünk hétről hétre elkeseredett harcot vív a Magyar Postával (kiadónk vele kötött szerződést), de - amint laptársaink kétségbeesett közleményeiből kiderül - az sem lenne jobb, ha a MediLOG-gal kötött volna, mert akkor a MediaLOG nem kézbesítene bennünket rendesen.

Természetesen elnézést kérünk, hogy az előfizetési díjért nem kapnak újságot, és ez a szégyen még akkor is a szerkesztőségre marad, ha erről a slampos munkáról történetesen nem tehet. A helyzet pillanatnyilag az, hogy a konkurenciával ugyan képesek vagyunk megküzdeni, de földre teper bennünket szerződő partnerünk, a Magyar Posta, bár ami igaz, igaz: esélyegyenlőség van, kivételezés tudomásunk szerint nincsen: egyetlen lapot sem terjeszt megfelelőképp. Hetente küzdünk a Postával, de a Posta, mint fénykorában, most is robusztus, érinthetetlen, nincs rajta fogás. Érdekérvényesítő képességünk gyenge, de továbbra is hadakozunk. Időnként válaszolnak, elnézést kérnek, de igazi elégtétel nincs.

Ez a pontos helyzet. Félő, hogy ennek puszta leírása miatt a cégnél vérszemet kapnak, és még úgy sem terjesztenek, mint eddig.

Kérésünk mindettől függetlenül nem lehet más: tartsanak ki a lap mellett, az nem lehet, hogy minden örökké így maradjon. A jelzések szerint újabban gyakran fordult elő, hogy olvasóink előfizetése január végén lejárt, de februárra nem tudtak előfizetni, mert a korábbiaktól eltérően nem jelentkezett a díjat eddig beszedő kézbesítő. Ebben az esetben kérjük, hogy az előfizetési szándékot feltétlenül jelezzék a kiadónál (tel: 210-5149, 210-5159, fax: 303-9241, e-mail: [email protected]), hogy februártól továbbra is megkaphassák lapunkat, bízva abban, hogy a rend előbb-utóbb helyreáll.

Megértésüket és bizalmukat remélve:

Kovács Zoltán
főszerkesztő

A szerző további cikkei

LXVIII. évfolyam, 13. szám, 2024. március 28.
LXVIII. évfolyam, 12. szám, 2024. március 22.
LXVIII. évfolyam, 11. szám, 2024. március 14.
Élet és Irodalom 2024