MAGYAR SZÁZADELŐ

PÁRATLAN OLDAL - L. évfolyam 47. szám, 2006. november 24.

Artúr mutatja nyolcadikos biológiakönyvét, amelyben keresztmetszeti ábrával és fényképpel kísért, részletes útmutatást talált a szempillaspirál használatáról. Nem méltatlankodik, csak érdekesnek ítéli. A tankönyvet egyébként öt hölgy írta. Mondom neki, errefelé halad a világ, helyre kell billenteni a társadalmi nemek (genders) hatalmi egyenlőtlenségét. A szemközti oldalon kozmetikai termékek, feltűnő márkamegjelöléssel (l'Oréal, Nivea). Artúr ezt megnyugvással észleli, mivelhogy a márkák ugyanazok, mint a tévéreklámokban. Ismét egy bizonyíték, hogy a reklámok a valóságról szólnak, és nagyon helyes, hogy az iskolában is ezt a valóságot tanítják. Gondolja Artúr.

Ezek után megbeszéljük azt, ami a tankönyvből kimaradt: hogy miként kell a serkenő bajuszt borotválni ("A béna Petényi azt mondta, hogy "te hülye, hát orrtól lefelé". Majdnem le is vágta a fél száját.") Mellesleg a nemzedéki problémát jelentő lábszag sem kerül szóba a díjak sorozatával kitüntetett műben, s ezt már kicsit nehezményezzük.

Megbeszéljük a legutóbbi ofő óra tanulságait (Ági néni majdnem sírva fakadt, amikor valaki bekiabálta, hogy az egyik vezető magyar politikusnak Auschwitzban a helye.)

Kérdezem: - Az alkotmányról tanultatok egyáltalán valamit?

- Ági néni mondta, hogy talán év végén, ha marad rá idő.

Sima ügy, minden klappol: az alkotmányról nem szól tévéreklám.

Széky János

A szerző további cikkei

LXVIII. évfolyam, 11. szám, 2024. március 14.
LXVIII. évfolyam, 8. szám, 2024. február 23.
LXVIII. évfolyam, 7. szám, 2024. február 16.
Élet és Irodalom 2024