Bán Zsófia

A semmiből tűnik elő, mint aki kést ránt egy sötét utcasarkon. Alattomosan, észrevétlenül terjed a bőre alabástrom-nyugalmú reggelén, bíborszín rémhírterjesztő. Egyszer csak ott van, mint a tetthelyre kényszeresen visszajáró elkövető, visszavenni a szalaggal lezárt területet. Előbb semmi, aztán ott van, mutatja magát. Vágtató nyulakkal díszített öblös porcelántálba szórja a müzlit, előveszi a tejet a hűtőből, ellenőrzi, nem járt-e le a szavatossága, semmi, felszeleteli a gyümölcsöket, előbb az almát, aztán a narancsot, végül, mint egy győzedelmes záróakkordot, a méregzöld kiwit, még mindig semmi, az egészet rákotorja a müzlire, és előveszi a mézesbödönt meg a nyeles, simára esztergált faspirált, beledöfi a sűrű, aranyló mézbe és rácsurgatja az egészségbombára, csurgat, még mindig semmi, azúrkék ég, nyugodt hajózás, a reggel feszített, dagadó vitorlákkal suhan a jelen időben.

Tovább

Tovább

„Neked nincs fiad!” (Saul fia)
„I heard a fly buzz when I died” (Emily Dickinson)

 

1945 májusában Lee Miller, amerikai fotográfusnő és haditudósító, Hitler aznapi halálhírére meztelenül beleült a Führer müncheni lakásának fürdőkádjába, majd az általa gondosan megkomponált képet kollégájával, David Schermannal lefényképeztette. 

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Tovább

Menyhért Anna: Szelence. Negy­­ven vers

Tovább

Tovább
Élet és Irodalom 2018