A gólya sem érti
PUBLICISZTIKA - LII. évfolyam 23. szám, 2008. június 6.Kordában lehet-e tartani a kereskedelmi cégek lobbiját az egészségügyben, főként az egyik legnépszerűbb területen, ahol a célszemélyek a várandós anyukák, valamint újszülöttjeik. A Rácz Jenő vezette egészségügyi tárca négy éve megpróbálkozott: eljárást dolgozott ki a kereskedelmi termékek és reklámanyagok védőnői hálózaton belüli terjesztésére. A kiválasztott cégeknek hozzájárulást kellett fizetniük a védőnőkre szánt büdzsébe. Molnár Lajos a megállapodásokat felmondta, és a jelenlegi tárcavezetés szerint is szabályellenes a védőnőket plusz feladatokkal terhelni. A tisztiorvosi hivatal mindkét verzióhoz asszisztált. Az egymásnak feszülő érdekviszonyok miatt félresiklott központosítás eredményeként a kismamák két hivatalos okirata közül - amiket több mint tíz éve magáncégek készítenek el ingyenesen - most az egyik nyomtatási költségeit az állam állja, a másikét pedig a legjelentősebb babatermékgyártó. Reklám tehát van, verseny nincs. A szakdolgozói kamara kódexe szerint etikátlan az egészségügyben terméket népszerűsíteni, miközben a védőnők egyesülete rendszeresen köt támogatói szerződéseket kereskedelmi cégekkel.
Az Élet és Irodalom honlapján néhány éve díjfizetés ellenében olvashatók az írások. Ez továbbra sem változik, de egy új fejlesztés beépítésével kísérletbe fogunk. Tesszük ezt azért, hogy olvasóinknak választási lehetőséget kínálhassunk.
Mostantól Ön megválaszthatja hozzáférésének módját: fizethet továbbra is az eddig megszokott módon (bankkártyával, banki utalással), amiért folyamatosan olvashatja lapunk minden cikkét és az online archívumot is. Ha azonban csak egy-egy cikkre kíváncsi, cserébe nem kérünk mást, mint ami számunkra amúgy is a legértékesebb: a figyelmét.
Regisztrációt követően bankkártyával vagy banki átutalással néhány perc alatt előfizethet honlapunk teljes tartalmára, illetve akár a nyomtatott lapra is. Részletek az ELŐFIZETÉSI INFORMÁCIÓK oldalon olvashatók.