A tévedés öröme
KÖNYVKRITIKA - LXI. évfolyam, 46. szám, 2017. november 17.Deres Kornélia: Képkalapács. Színház, technológia, intermedialitás. JAK-PRAE.HU, Budapest, 2016, 257 oldal, 3000 Ft
Hogy a kismonográfia alapvetően „leíró” attitűdje végig nem vált át az elméletírás kísérletébe, annak két lehetséges oka van.
A már letűnt, XX. századi színházelméleti mátrix részeként számba vett minimalista színház-definíció – „A megszemélyesíti B-t, C pedig figyel.” (Eric Bentley) – ugyanis az kortárs technicizált színházi modellben is értelmezhető lenne, ha a szerző megengedné, hogy A nem csak a színész élő, hanem médiumközi jelenléteként is megfogható, ahogyan a képletben előforduló B-nek és C-nek is lehetnek mediatizált funkciói, vagy A, B és C viszonyát, a játékot a mai média-technológia új szabályok szerint rendezné. Ebben az esetben a kötetnek nem kellene végig fenntartania a korábbi – de aktuálisan is konkurrensként kezelt – színházkoncepciókkal, vagy a színházi narrációval szembeni leegyszerűsítő érvelését.
Az Élet és Irodalom honlapján néhány éve díjfizetés ellenében olvashatók az írások. Ez továbbra sem változik, de egy új fejlesztés beépítésével kísérletbe fogunk. Tesszük ezt azért, hogy olvasóinknak választási lehetőséget kínálhassunk.
Mostantól Ön megválaszthatja hozzáférésének módját: fizethet továbbra is az eddig megszokott módon (bankkártyával, banki utalással), amiért folyamatosan olvashatja lapunk minden cikkét és az online archívumot is. Ha azonban csak egy-egy cikkre kíváncsi, cserébe nem kérünk mást, mint ami számunkra amúgy is a legértékesebb: a figyelmét.
Regisztrációt követően bankkártyával vagy banki átutalással néhány perc alatt előfizethet honlapunk teljes tartalmára, illetve akár a nyomtatott lapra is. Részletek az ELŐFIZETÉSI INFORMÁCIÓK oldalon olvashatók.